8 راهکار طبیعی برای رفع ترک های شکم در دوران بارداری
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ترک های پوست ناشی از حاملگی مشکل رایج اکثر بانوان در این دوران است. دلایل زیادی برای ایجاد این ترک ها وجود دارد که از میان آنها می توان به تغییرات هورمونی، کاهش چربی در ناحیه شکم پس از زایمان، انعطاف کم پوست، و ... اشاره کرد. در نواحی مختلف بدن به دلیل تجمع چربی خط هایی ایجاد می شوند. این خط ها معمولاً در ناحیه شکم، سینه، ران  ها، باسن، پشت بازوها قابل رؤیت هستند. برای رفع ترک های پوستی باید صبر و شکیبایی به خرج دهید.

علت ترک شکم چیست؟

علت ترک شکم در بارداری به دو عامل منجر می شود. در ابتدا ترک فیزیکی پوست که در حاملگی اتفاق می افتد. از آنجایی که بدن سریعتر از پوست گسترش می یابد، پوست ترک برمی دارد و پاره می شود. زخم ناشی از این پارگی ترک شکم در بارداری نامیده می شود. عامل دوم، که هنوز هم موضوع بحث در میان کارشناسان است لایه شدن پوست با افزایش سطح هورمون در حاملگی است. در این صورت هورمون ها آب بیشتری را به پوست جذب می کنند که باعث می شود پیوندهای بین الیاف کلاژن شل شود. این مسئله باعث می شود پوست راحت تر کشیده شود و ترک بردارد.

ترک شکم در بارداری  کجا و کی شکل می گیرند؟

در حالی که علائم کششی معمولا در سه ماهه آخر بارداری (ماه ششم یا ماه هفتم بارداری) قابل مشاهده است، بعضی از زنان با بزرگ شدن شکم این ترک ها را مشاهده می کنند. در خانم هایی که پوست نازکی دارند علائم کششی صورتی ظاهر می شوند، در حالی که در خانم هایی که پوست تیره تر دارند علائم کششی روشن تر از پوست اطرافش می باشد. الگوی توسعه این ترک ها در سه مرحله خلاصه می شود.

آیا علائم ترک شکم در بارداری متفاوت است؟ ترک شکم، خطوطی که در شکم و مناطق دیگر بدن ایجاد می شود، یک نگرانی پوستی شایع در حاملگی می باشد. 

مراحل ایجاد ترک شکم در بارداری

مرحله 1:

ترک اولیه به رنگ صورتی ظاهر می شود و ممکن است باعث خارش شود. پوست اطراف ترک ها ممکن است "مسطح" و "نازک " به نظر برسد.

مرحله 2:

به تدریج ترک ها از نظر طولی و عرضی بزرگ می شوند و به رنگ قرمز یا بنفش تبدیل می شوند.

مرحله 3:

هنگامی که ترک ها بالغ شوند، رنگ قرمز / صورتی خود را از دست می دهند. در ماههای پس از حاملگی، ترک ها شروع به از بین رفتن می کنند و به رنگ نقره ای یا سفید تبدیل می شوند. همچنین ممکن است از نظر شکل و طول نامنظم شوند.

اکثر خانم ها در دوران بارداری ترک شکم را مشاهده می کنند، اما این ترک ها روی سینه ها، ران ها، کمر، ناف و باسن نیز دیده می شود. این ترک ها در هر جایی از بدن ظاهر می شوند، اما به احتمال زیاد در مکان هایی که مقدار زیادی چربی ذخیره می شود بیشتر دیده می شوند.

درمان خانگی ترک شکم در بارداری

محصولات آرایش بهداشتی زیادی از قبیل کرم ها و لوسیون ها در داروخانه ها برای رفع این ترک ها وجود دارند. عمل های جراحی زیبایی نیز در این زمینه صورت می گیرند که هم هزینه آن زیاد است و هم ممکن است نتیجه اش آنطور که انتظارش را دارید از آب در نیاید. بهتر است بدانید که ترک های پوستی به سرعت و به طور کامل از بین نمی روند. اما می توان اثر آنها را کمتر کرد. بهترین زمان برای درمان ترک های پوستی در اسرع وقت و به محض مشاهده آنهاست، زمانی که اولین ترک ها را در بارداری روی شکم خود مشاهده می کنید و یا حتی به نظر برخی دیگر پیش از ایجاد و رؤیت ترک ها باید دست به کار شد. برای پیشگیری و رفع ترک ها باید پوست را مرطوب نگه داشت و از خشک شدن آن جلوگیری کرد. هرچه پوستتان نرم تر و منعطف تر باشد، ترک های کمتری ممکن است روی پوست شما پدیدار شود.

ادامه لینک زیر

8 راهکار طبیعی برای رفع ترک های شکم در دوران بارداری

 

 





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: